Boston Consulting Group partners with leaders in business and society to tackle their most important challenges and capture their greatest opportunities. BCG was the pioneer in business strategy when it was founded in 1963. Today, we help clients with total transformation-inspiring complex change, enabling organizations to grow, building competitive advantage, and driving bottom-line impact.
To succeed, organizations must blend digital and human capabilities. Our diverse, global teams bring deep industry and functional expertise and a range of perspectives to spark change. BCG delivers solutions through leading-edge management consulting along with technology and design, corporate and digital ventures-and business purpose. We work in a uniquely collaborative model across the firm and throughout all levels of the client organization, generating results that allow our clients to thrive.
De case "The True Price of a Cookie" biedt jou de unieke kans om te ervaren hoe het is om impact te maken op de toekomst van de voedselindustrie. Samen met een internationale non-profit organisatie ga je onderzoeken hoe verborgen kosten, zoals CO2-uitstoot en gezondheidseffecten, vaak over het hoofd worden gezien in de prijs van dagelijkse producten.In teams, en met de begeleiding van ervaren BCG-consultants, bepaal je de 'true price' van een chocoladekoekje. Hierbij neem je niet alleen de productiekosten mee, maar ook de daadwerkelijke impact op mens en milieu.Deze case biedt je de mogelijkheid om innovatieve, duurzame oplossingen te ontwikkelen die bedrijven, consumenten en beleidsmakers wereldwijd helpen om bewustere keuzes te maken. Het is een ideale kans om, onder begeleiding van onze consultants, samen tot een strategische oplossing te komen en tegelijkertijd een inkijkje te krijgen in het werk van een consultant bij BCG.